Drodzy Rodzice Nasz żłobek bierze udział w badaniach: Skrining rozwoju małego dziecka
Jest to projekt innowacyjno-wdrożeniowy w zakresie oceny funkcjonalnej polegający na badaniu i opracowaniu modelowych rozwiązań na rzecz świadczonego lokalnie międzysektorowego wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin na podstawie metodyki oceny funkcjonalnej z wykorzystaniem Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia – ICF
-
dokonać analizy zasobów instytucjonalnych, form wsparcia środowiskowego oraz programów realizowanych przez jednostki samorządowe i organizacje pozarządowe w sektorze zdrowia, edukacji i pomocy społecznej
-
zintegrować działania wokół dziecka, ucznia i rodziny rozumiane jako połączenie w jeden instrument wsparcia wielu aktualnych form organizacyjnych wspierania rozwoju dzieci do czasu spełnienia obowiązku szkolnego oraz podczas jego realizacji oraz wdrożyć międzysektorową współpracę i koordynację działań, szczególnie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy rodzinie i pomocy społecznej z oferowanymi formami wsparcia w systemie edukacji,
-
uruchomić zasoby wsparcia umiejscowione w środowisku dziecka, ucznia i rodziny
-
wdrożyć proces personalizacji wsparcia poprzez dostosowanie rodzaju i zakresu pomocy do rzeczywistych potrzeb dziecka, ucznia, rodziny i środowiska pozarodzinnego,
-
zmniejszyć obciążenia proceduralne związane z uzyskaniem dostępu do wsparcia,
-
efektywnie wykorzystywać zasoby lokalne, jak również podnieść jakość świadczonej pomocy, dzięki spójności celów i zsynchronizowaniu oddziaływań pomocowych (efekt synergii).
-
wspierać procesy zmian w środowiskach lokalnych ze szczególnym uwzględnieniem zadań ról jednostek koordynujących (JST), wspierających (PPP, placówki I, II poziomu referencyjnego w ochronie zdrowia) oraz współpracujących (przedszkola, szkoły, placówki oświatowe, organizacje pozarządowe)
wzrokowych – przykładowe pytanie: Dziecko ustawia małe klocki w wyznaczonych na planszy polach.
słuchowych, pytanie: Dziecko reaguje na komunikaty przekazane szeptem z odległości około 2 metrów.
– Przyswajanie pojęć (d137) – Rozwijanie umiejętności rozumienia i używania prostych i
złożonych pojęć reprezentujących cechy rzeczy, osób i zdarzeń: Dziecko rozumie i wskazuje przeciwieństwa duży – mały, jest – nie ma, czyste – brudne na sobie lub na obrazkach itp..